• Foxway/

Foxway anställer ny Chief People & Culture Officer för att stärka den fortsatta tillväxtresan

Report this content

Foxway står inför en stark tillväxtresa. Till följd har företaget satsat på att anställa en ny Chief People & Culture Officer med lång erfarenhet av att bygga kultur i snabbt rörliga organisationer.

“Foxway har vuxit kraftigt de senaste åren, vilket gör det ännu viktigare för oss att skapa en gemensam värdegrund, skapa processer och arbeta med förändringsledning för att få organisationen att utvecklas och få våra kollegor med oss på resan. Eleonor Öhlander kommer att bli ett värdefullt tillskott framåt och jag är övertygad att hon med sin bakgrund och globala erfarenhet kommer att tillföra mycket kunskap och värde till Foxway, säger Martin Backman, Koncernvd på Foxway.

Under de senaste tre åren har Foxway vuxit med 20 procent. Detta genom organisk tillväxt och genom förvärv. Företagets strävan att bli det ledande företaget i Europa inom cirkulära tjänster innebär att fler företag förväntas förvärvas till gruppen och generera ytterligare tillväxt.

“Det ska bli spännande att ta mig an uppdraget som Chief People & Culture Officer på Foxway och få bli en del av den tillväxt- och förändringsresa som bolaget är på. Bolaget har en stark värdegrund och ett tydligt hållbarhetssyfte. I min roll kommer jag fortsätta säkerställa att vi har ett stort fokus på människor, inkludering, kultur och ledarskap för att möjliggöra bolagets fortsatta förändringsresa och globala expansion. Jag ser fram emot att fortsätta arbetet med att bygga en värdedriven och tillitsbaserad kultur tillsammans med mina nya kollegor på Foxway”, säger Eleonor Öhlander.

Eleonor Öhlander har en lång och bred bakgrund från såväl strategisk som operativ HR. Med erfarenhet från bland annat organisationer som Kantar, Aon och Enento har hon en vana att leda organisationer i tillväxt och med ett starkt M&A fokus.

Eleonor Öhlander tillträder i rollen som Chief People & Culture Officer den 5 juni 2024.

För mer information, kontakta:
Emma Lindberg, CMO
emma.lindberg@foxway.com

Martin Backman, CEO
martin.backman@foxway.com

Vår ambition är att vara det ledande företaget i Europa för hållbara IT-tjänster och återvinning av elektronik. Vi vill ta hand om våra kunder och framtiden på samma gång. Och med vår unika affärsmodell så kan vi det. Från det att kunden köper enheten tills den dagen den skrotas på ett miljövänligt sätt. Tiden där emellan så skapar vi digitalt liv, utvecklar befintliga enheter och tar hand om de enheter som inte går att använda längre. Alla steg hanteras in-house, vilket gör oss unika på marknaden.