Fractal Gaming Group utser Henrik Gunnerling till CTO

Fractal Gaming Group har utsett Henrik Gunnerling till CTO med tillträde den 1:e september 2023.

Henrik Gunnerling har mångårig erfarenhet från ledande positioner inom IKEA-gruppen och är för närvarande Range & Product Engineering Manager på Inter IKEA. Tidigare roller har bland annat varit som Range & Product Innovation Manager samt Global Purchase Development Manager

”Vi är väldigt glada över att få välkomna Henrik till Fractal. Han tar med sig imponerande erfarenheter från ledande positioner inom IKEA vad gäller både produktutveckling och supply-chain. Att utveckla och ta fram innovativa och marknadsledande produkter är en kärnfunktion för Fractal och vi är därför speciellt glada att få med oss Henrik i rollen som CTO för att kunna fortsätta möta marknadens behov i takt med att bolaget och sortiment växer. Henrik kommer även att bli ett starkt tillskott till ledningsgruppen, både på en operativ och strategisk nivå” säger Hannes Wallin, CEO Fractal Gaming Group.

”Jag är både glad och tacksam för att bli en del av Fractal och få möjligheten att leda utvecklingen av sortimentet, bolaget och produktavdelningen. Fractal har en fantastisk startpunkt och en mycket spännande resa framför sig där jag ser väldigt mycket fram emot, att som en del i teamet och ledningsgruppen, bidra till fortsatt utveckling och tillväxt!"  säger Henrik Gunnerling.

Hannes Wallin, VD och grundare, Fractal
Gaming Group

Karin Ingemarson, CFO, Fractal Gaming Group

Andreas Stigers

Fractal är ett ledande varumärke inom premiumsegmentet av PC gaming-produkter. Bolaget grundades år 2010 och dess produkter säljs idag på fler än 50 marknader världen över. Fractal är marknadsledande inom datorchassin i flera geografiska marknader, till exempel i Japan och i Norden, och innehar en topp tre-position globalt. Läs mer om Fractal Gaming Group på www.fractalgaminggroup.se.