Fractal utser Alexander Kahl till VP Global Sales

Fractal Gaming Group har utsett Alexander Kahl till VP Global Sales med tillträde den 1 februari 2024.

Alexander kommer närmast från rollen som VP och General Manager för Turtle Beach Asien och har mångårig och senior branscherfarenhet. Tidigare befattningar inkluderar ledande roller i bolag som Roccat, Acer och Razer, verksamma inom ledande gaming hårdvara internationellt.

”Vi hälsar Alexander varmt välkommen till Fractal Gaming Group. Hans globala erfarenhet inom försäljning över flera produktkategorier inom gaming-marknaden, samt hans kunskap om expansion till nya marknader, kommer att vara mycket värdefullt för vår fortsatta tillväxt. Alexander bidrar även med betydande kompetens till vår ledningsgrupp”, säger Jonas Holst, CEO Fractal Gaming Group

"Mitt mål är att vidareutveckla den starka plattform som etablerats, och att tillföra nya perspektiv och erfarenheter. Detta kommer att göra det möjligt för oss att fortsätta erbjuda unika och inspirerande spelupplevelser. Dessutom är mitt fokus att diversifiera och utveckla Fractals taktik och strategi för att driva framtida tillväxt och värdeskapande för våra kunder, vårt varumärke och våra intressenter runt om i världen", säger Alexander Kahl, tillträdande VP Global Sales.

Jonas Holst, CEO, Fractal Gaming Group AB
E-post: IR@fractal-design.com

Karin Ingemarson, CFO, Fractal Gaming Group AB
E-post: IR@fractal-design.com

Fractal är ett ledande varumärke och tillverkare inom premiumsegmentet av PC gaming-produkter. Sedan starten 2007 har Fractal utvecklat gaming-produkter som förenar skandinavisk design, premium kvalitet och alltid med användaren i fokus. Idag erbjuder Fractal sina produkter till kunder över hela världen från sina kontor i Sverige, Kina, Taiwan och USA.