Fraktkompaniet förvärvar Direct Cargo

Report this content

Den 1 april tar Fraktkompaniet över logistikföretaget Direct Cargo och utökar därmed sin lagerkapacitet i Göteborgsområdet med ytterligare 6 100 m2. Fraktkompaniet stärker i och med detta sitt erbjudande inom tredjepartslogistik och har nu totalt 19 000 m2 lagerplats runt om i Sverige.

Fraktkompaniet har idag lager på fyra platser; Västra Frölunda, Hisings Backa, Stockholm och Helsingborg. Med förvärvet av Direct Cargo får man tillgång till ett stort modernt lager i Hisings Kärra strategiskt lokaliserat vid E6.

– Vi har vuxit ur våra egna lokaler och att vi nu kan erbjuda våra kunder nya lagermöjligheter är jätteroligt. Jag har samarbetat med Direct Cargo i över tio år och anser att deras lager i Göteborg är stadens bästa med mycket god ordning och bra medarbetare, säger Anette Yngvesson, vd på Fraktkompaniet.

Lagret är bara några år gammalt och har dessutom plats för nya kunder. Fraktkompaniet har flera förfrågningar från både nya och befintliga kunder och räknar med att fylla Direct Cargos lager före sommaren 2014.

– Jag närmar mig pensionsåldern och det var läge för mig att sälja. Det känns bra att lämna över stafettpinnen nu och det är extra roligt att det blev just Fraktkompaniet eftersom vi har haft ett nära och bra samarbete och våra kunder också känner till dem. Jag är säker på att de kommer att sköta detta jättebra, säger Thomas Eliasson, vd på Direct Cargo.

Snabbväxande och lönsamt företag

Fraktkompaniet startades av Anette Yngvesson år 2006 i Göteborg och sedan dess har logistik- och transportföretaget gått från noll till en omsättning på 165 miljoner kronor år 2013. År 2008 förvärvade man Transportservice Eurowide och därefter etablerade man sig först i Stockholm och därefter i Helsingborg. År 2012 tog Fraktkompaniet över Antalis lager och distribution i Göteborgsregionen. Med det senaste förvärvet av Direct Cargo har företaget 60-talet anställda.

För mer information kontakta:
Anette Yngvesson, vd Fraktkompaniet
anette.yngvesson@fraktkompaniet.se

Fraktkompaniet erbjuder lagerförvaring, plock- och packtjänster samt distribution. Företaget har ett stort nät av erfarna distributörer i hela landet och transporterar gods både inom Sverige och till övriga Europa. Fraktkompaniet har som ambition att alltid hitta den kortaste och bästa vägen till slutdestinationen för att spara på miljön och hålla kostnaderna nere.