Framtidsfabriken Netsolutions öppnar kontor i Linköping

Report this content

Framtidsfabriken Netsolutions öppnar kontor i Linköping - Vi ska finnas där de bästa hjärnorna bor och vill bo, säger Jonas Birgersson, VD Framtidsfabriken Netsolutions. För att vidga rekryteringsbasen öppnar Framtidsfabriken Netsolutions som första större Internetföretag kontor i Linköping. Det nya kontoret ska under det närmaste året växa till ett 40-tal personer. Rekryteringen av nya medarbetare har redan börjat och verksamheten startar i augusti. - Vi ska bli stora genom många små kontor. Varje anställd skall vara en stor del av en liten grupp. Målet är att bygga självständiga och kompletta anläggningar med lokal prägel samtidigt som vi tillsammans är ett av Europas ledande Internetföretag, säger Jonas Birgersson, VD Framtidsfabriken Netsolutions. - Eftersom vi blir det första Internetföretaget av storlek tror vi inte att det kommer vara några problem att finna den personal vi behöver lokalt, säger den nytillträdde platschefen Pär Fack. För expansiva Internetföretag är kompetensförsörjningen en överlevnadsfråga. Därför är universitetsorter som Linköping särskilt intressanta med sitt stora utbud av kvalificerad arbetskraft. Men lokala kontor runt om i landet syftar också till fördjupade relationer och kortare avstånd till kunden. - Efter drygt tre års givande samarbete med Framtidsfabriken, både med kontakter i Lund och Stockholm, är vi självklart positiva till att företaget nu öppnar ett kontor i Linköping. Närheten borgar för ännu bättre service, säger Lars Jagerfelt, informationschef på Saab AB. För mer information kontakta: Jonas Birgersson, 046-286 33 03, jonas.birgersson@framfab.se Pär Fack, 08-587 487 20, par.fack@netsolutions.se www.framfab.se eller www.netsolutions.se Framtidsfabriken Netsolutions affärsidé är att med digitala och interaktiva tjänster stärka sina kunders konkurrenskraft och skapa nya affärer i den framväxande nätverksekonomin. Företaget hade en omsättning på 180 miljoner SEK under 1998 och består idag av 350 medarbetare fördelade på nio kontor lokaliserade i Göteborg, Köpenhamn, Linköping, Lund, Malmö och Stockholm. Exempel på Framtidsfabriken Netsolutions kunder är Astra, Autobytel, Banco Fonder, Bilia, Dial, Electrolux, Expressen, GE Capital Bank, Glaxo Wellcome, Handelsbanken, IKEA, Industrivärden, KPA, Perstorp, Posten/Torget, Robur, SAAB-gruppen, SEB, Skanska, Svenska Dagbladet, Telia Mobile, Vattenfall, Volvo Bussar, Volvo Lastvagnar och Volvo Personvagnar. Framtidsfabriken Netsolutions är i huvudsak personalägt. Bland de externa ägarna syns framför allt stiftelser med anknytning till Familjen Hans Rausing, IKANO och 6:e AP-fonden. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/18/19990518BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/18/19990518BIT00150/bit0002.pdf