Framtidsfabriken blir Framfab

Framtidsfabriken blir Framfab Vi bygger en internationell koncern. I dag är vi redan på plats i fyra europeiska länder. Under resans gång har vi upptäckt att namnet Framtidsfabriken inte är gångbart på alla språk. Vi byter därför namn till FRAMFAB. Genom att namnbytet får vi ett bolagsnamn som är enkelt att uttala på de flesta språk, och ett namn man lätt lägger på minnet. Sedan tidigare är vårt registrerade domännamn FRAMFAB. Vi behåller Framtidsfabriken AB som bolagsnamn i Sverige. I Danmark heter vi xxx, i Frankrike xxx, i England xxx. - Namnbytet är ingen dramatisk förändring. Internt har vi använt Framfab sedan länge - det är enklare att uttala helt enkelt. Vår målsättning är att bli en ledande global aktör inom internet, och därför måste vi ha ett enkelt namn som fungerar såväl på spanska, ryska som på engelska säger xxxx, xx, på Framfab. I samband med namnbytet utvecklar vi även bolagets visuella profil och förändrar vår logotyp. På www.framfab.se finns den nya logotypen för nedladdning. www.framfab.se Framfabs affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för nätverksekonomin. Framfab består idag av 550 medarbetare fördelade på 15 kontor lokaliserade i Göteborg, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Paris, Stockholm och Västerås. Framfab är generalentreprenör av Internettjänster till Volvo Car Corporation, Volvo Group, Vattenfall, IKEA och Electrolux. Exempel på andra kunder är AstraZeneca, GE Capital, SAAB-gruppen, Tele Danmark och Unibank. Framfab är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/10/15/19991015BIT00140/bit0001.pdf http://www.bit.se/bitonline/1999/10/15/19991015BIT00140/bit0002.doc