Framtidsfabriken expanderar i Mälardalen

Framtidsfabriken expanderar i Mälardalen Som ett led i strategin att finnas i de svenska städer som erbjuder bäst expansionsmöjligheter, etablerar sig Framtidsfabriken nu i Västerås. Etableringen sker genom förvärv av Internetkonsultföretaget Hypernode. I samband med förvärvet flyttar verksamheten till större lokaler i Västerås Teknikby, där Framtidsfabriken siktar på att ha cirka 50 medarbetare inom ett år. Till ny platschef har Birgitta Zommarin utsetts. Hon jobbar idag som projektledare på ett av Framtidsfabrikens fyra stockholmskontor och kommer dessförinnan från Price Waterhouse Coopers Management Consulting. - Västerås är en viktig ort med flera potentiella kunder och goda förutsättningar för snabb expansion. Minst lika viktigt är dock tillgången på kompetent personal och bra lokaler. Vi ska finnas där de bästa hjärnorna vill bo och där det finns bäst marknadsförutsättningar, säger Birgitta Zommarin. Hypernode bildades under 1999 av Petri Andelin och Eric Croner. Företaget erbjuder sina kunder dynamiska Internetlösningar som webbutiker, bokningssystem, och säljstödslösningar. För mer information kontakta: Birgitta Zommarin, platschef, 0706-44 11 02, birgitta.zommarin@framfab.se ellerMartin Anderlind, Marknadskommunikation, 070-658 85 42, martin.anderlind@framfab.se, http://www.framfab.com Petri Andelin eller Eric Croner, grundare av Hypernode, 021-470 20 28, petri@hypernode.com, eric@hypernode.com, http://www.hypernode.com Framtidsfabrikens affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för den framväxande nätverksekonomin. Framtidsfabriken består idag av 530 medarbetare fördelade på 15 kontor lokaliserade i Göteborg, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Paris, Stockholm och Västerås. Framtidsfabriken är generalentreprenör av Internettjänster till Volvo Car Corporation, Volvo Group, Vattenfall, IKEA och Electrolux. Exempel på andra kunder är AstraZeneca, GE Capital, SAAB-gruppen, Tele Danmark och Unibank. Framtidsfabriken är noterat på Stockholmsbörsens O- lista (ticker FTID). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/24/19990924BIT00160/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/24/19990924BIT00160/bit0002.pdf