Klargörande kring Framtidsfabrikens samarbete med Boxman

Klargörande kring Framtidsfabrikens samarbete med Boxman Med anledning av dagens artikel i Computer Sweden önskar Framtidsfabriken göra följande tillrättalägganden: Framtidsfabriken utvecklade Boxmans nuvarande nordiska system under fyra veckor i november 1997. Viktigaste aspekten för Boxman var snabb systemleverans före julhandeln. I samband med Boxmans VD-byte i maj 1998 valde den nye VDn att anlita IBM för den europeiska expansionen. Boxman har vid ett flertal tillfällen framhållit att Framtidsfabrikens snabba arbete är det som har möjliggjort Boxmans expansion i Norden. Anledningen till att Boxman önskar migrera till IBMs plattform är att företaget vill ha samma systemmiljö i Norden som i övriga Europa. Boxman säger sig vara mycket nöjda med Framtidsfabrikens levererade system. Efter valet av IBM som leverantör har Framtidsfabriken åtagit sig underhåll och drift av sitt system. Sedan årsskiftet har Framtidsfabriken endast varit engagerade med en heltidstjänst för Boxmans räkning och faktureringen på kunden är därför sedan en längre tid försumbar. Boxmans leverantörsval kommer därför inte att förändra Framtidsfabrikens nuvarande omsättning, lönsamhet eller tillväxttakt. För mer information kontakta: Martin Anderlind, Marknadsinformation, 070-658 85 42, martin.anderlind@framfab.se, Mattias Söderhielm, 070-94 121 12, mattias.soderhielm@framfab.se, http://www.framfab.com Framtidsfabrikens affärsidé är att med strategisk rådgivning och digitala tjänster skapa nya affärer för den framväxande nätverksekonomin. Framtidsfabriken består idag av 470 medarbetare fördelade på 14 kontor lokaliserade i Göteborg, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö, Paris och Stockholm. Framtidsfabriken är generalentreprenör av Internettjänster till Volvo Car Corporation, Volvo Group, Vattenfall, IKEA och Electrolux. Exempel på andra kunder är AstraZeneca, GE Capital, SAAB-gruppen, Tele Danmark och Unibank. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00500/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/09/08/19990908BIT00500/bit0002.pdf