Nytt avtal mellan Vattenfall och Framtidsfabriken

Nytt avtal mellan Vattenfall och Framtidsfabriken I fredags fortsatte Vattenfall sin offensiva kommunikationssatsning genom att teckna ett intentionsavtal med Framtidsfabriken. Avtalet som löper till nästa sommar och är värt 5,8 miljoner gäller en plattform för den externa webbplatsen inklusive drift. Framtidsfabriken har under drygt ett års tid, förutom webbplats även hjälpt till att bygga upp Vattenfalls organisation för utveckling och underhåll. Nu har Framtidsfabriken också fått i uppdrag att leverera ett administrativt system bakom webbplatsen. - En spännande del av projektet är att bygga ett system som kan förena ett decentraliserat informationsansvar med ett centraliserat varumärkesansvar. Dessutom är det naturligtvis roligt att få fortsatt och utökat förtroende av Vattenfall som är en av våra strategiska kunder, säger Stefan Jansson, kundansvarig på Framtidsfabriken. - Internet är en central del i vår satsning på ökad kommunikation och interaktion med kunder och omvärld. Därför är det viktigt för oss att ha en samarbetspartner som både har kreativ höjd och besitter djup teknisk kompetens, säger Susanna Uppling, Internetansvarig på Vattenfall. För mer information kontakta: Stefan Jansson, kundansvarig på Framtidsfabriken, 08-506 121 27, stefan.jansson@framfab.se Susanna Uppling, Internetansv. Vattenfall, 08-739 50 76, susanna.uppling@information.vattenfall.se http://www.framfab.com Framtidsfabrikens affärsidé är att med digitala och interaktiva tjänster stärka sina kunders konkurrenskraft och skapa nya affärer i den framväxande nätverksekonomin. Framtidsfabriken består idag av 360 medarbetare fördelade på tio kontor lokaliserade i Göteborg, Köpenhamn, London, Lund, Malmö och Stockholm. Framtidsfabriken är generalentreprenör av Internettjänster till Volvo Car Corporation, Vattenfall, IKEA och Electrolux. Exempel på andra kunder är Astra, GE Capital, SAAB-gruppen, Tele Danmark och Unibank. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/07/05/19990705BIT00180/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/07/05/19990705BIT00180/bit0002.pdf