Universal en av flera nya kunder hos Framtidsfabriken

Universal en av flera nya kunder hos Framtidsfabriken Nu satsar Universal Music och Universal Pictures Nordic på Internet för att ytterligare stärka sin position på den nordiska marknaden. I ett första steg ska Framtidsfabriken bygga en webbplats som förbättrar servicen till medierna. Även Goodyear stärker sitt varumärke på Internet. För Goodyears räkning ska Framtidsfabriken bygga en ny webbplats som utvecklar stödet till återförsäljarna och förutsättningarna för elektronisk handel. Andra nya kunder i Sverige är RMI-Berghs, Högskoleverket och CSN-kortet. I Danmark har också nya kunder tillkommit, bland annat läkemedelsföretaget Lundbeck Pharma och Time Manager International A/S. Inledningsvis motsvarar de nya kunderna ett sammanlagt ordervärde av 15 miljoner SEK. För mer information kontakta: Martin Anderlind, marknadskommunikation, 08-506 121 00, martin.anderlind@framfab.se http://www.framfab.com Framtidsfabrikens affärsidé är att med digitala och interaktiva tjänster skapa nya affärer i den framväxande nätverksekonomin. Framtidsfabriken består idag av 380 medarbetare fördelade på tio kontor lokaliserade i Göteborg, Köpenhamn, Linköping, London, Lund, Malmö och Stockholm. Framtidsfabriken är generalentreprenör av Internettjänster till Volvo Car Corporation, Vattenfall, IKEA och Electrolux. Exempel på andra kunder är Astra, GE Capital, SAAB-gruppen, Tele Danmark och Unibank. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/13/19990813BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/13/19990813BIT00230/bit0002.pdf