En ny mediebaby är född – magasinet Gravid&nyfödd

Report this content

Gravid&nyfödd är en medial storsatsning inom segmentet familjeliv, signerat Francke Medier AB som ägs av det äkta paret Johanna och Thomas Francke. Ett smart, snyggt, tryggt och underhållande magasin i såväl print som digital form. Lansering i butik sker tisdagen den 25 oktober.

Johanna S Francke är chefredaktören som senast kommer från Föräldrar&Barn förlag och som nu tillsammans med maken Thomas släpper magasinet Gravid&nyfödd samt sajten gravidnyfodd.se under egen flagg, med den underbara målgruppen gravida och nyblivna föräldrar helt i fokus. Med Johannas kompetens och erfarenheter inom området och Thomas gedigna erfarenhet av småföretagande är det en perfekt match.

Så här säger Johanna om satsningen:

Smart, snygg, trygg OCH rolig − Jajamän, det går! Vi anser att det finns ett hål på marknaden när det gäller utbudet till målgruppen gravida och nyblivna föräldrar och det här hålet ska vi fylla med våra medier, som är just det − smarta, snygga och trygga. Dessutom är vi kul, tycker vi själva i alla fall. En trygg och stabil grund baserat på kunskap och expertis som kompletteras med nyheter, skönhet, mode, kändisar, relationer, resor, inredning, mat och dryck. Det är vi! Ett magasin med fokus på graviditet och barnets första år.

För att kunna leverera och säkerställa den kunskap som Gravid&nyfödd ska ge till gravida och nyblivna föräldrar har Francke Medier AB satt samman ett team bestående av barnmorska, läkare, psykolog, doula, träningsexpert, ekonom, jurist, etablerade journalister och välkända profiler. Teamet kommer att skriva artiklar och svara på frågor inom sitt respektive ämnesområde. Kvalitet är helt enkelt något som ska genomsyra såväl magasinet som sajten. Johanna utvecklar:

Vi tar våra läsare på allra största allvar, naturligtvis. Artiklar och reportage  som enbart baseras på forumtrådar och blogginlägg räcker inte för oss. Vi gillar både forum och bloggar, men när det gäller var vi hämtar vår kunskap ifrån så är det expertis som gäller. Vi vill sprida kunskap och står därför på en grund som baserar sig på kvalitet, kunskap och expertis. Läsaren ska VETA att hen är på ett ställe som är trovärdigt när hen är hos oss. Men bara för det ska vi inte vara trista och torra. Vi ska bjuda på ett lättsamt tilltal och en kvalitetskontrollerad information, för den medvetna mottagaren som inte nöjer sig med vad som helst.

Det första numret av magasinet Gravid&nyfödd finns ute i butik från den 25 oktober. Sajten gravidnyfodd.se lanseras den 30 september.

Johanna S Francke, publisher och grundare
johanna@gravidnyfodd.se

Thomas Francke, grundare
thomas@franckemedier.se

Annons & försäljning
Jeannette Bromark, ansvarig försäljning
jeannette@gravidnyfodd.se

Om Francke Medier AB
Francke Medier är grundat av Johanna S Francke och Thomas Francke. Företagets flaggskepp är magasinet Gravid&nyfödd. Utöver utgivning av egna tidskrifter bedriver Francke Medier redaktionell verksamhet på uppdrag av andra intressenter. Kostnads- och tidseffektivt levererar vi smarta, snygga, och underhållande produkter och tjänster till våra kunder.

Francke Medier AB
Gustavslundsvägen 143
info@franckemedier.se

Taggar:

Smart, snygg, trygg OCH rolig - Jajamän, det går!
Johanna S Francke