GRAVID&nyfödd no 2 – en mediebaby som tar plats!

Report this content

Från och med idag, tisdag den 6 december, finns det andra numret av GRAVID&nyfödd ute i butik. Och det är en uppföljare som har höga förväntningar på sig:

Ett smart, snyggt, tryggt och roligt magasin, det var vad vi lovade läsarna. Och det är i allra högsta grad vad vi levererat. Så lyder nämligen den feedback vi fått från läsarna, vilket är extremt stimulerande”, säger Johanna S Francke, chefredaktör för GRAVID&nyfödd.

I detta nummer av magasinet finns en lång, personlig intervju med Angelica Karlsson, aktuell i realityserien Karlssons på TV3. Förutom kidnappningsdrama, medium och missfall handlar samtalet naturligtvis om Angelicas graviditet och hennes kommande föräldraroll.

Vidare ges läsaren en möjlighet till fördjupning inom ämnet socker; hur ligger det egentligen till med barns sockerintag och hur farligt är det egentligen?

Sockrets vara eller icke vara som en del av innehållet i barnets kost är ju ett ständigt återkommande samtalsämne bland framförallt småbarnsföräldrar. Vi ville bland annat få svar på om det finns belägg för uttryck som sockerchock”, säger Johanna S Francke.

Bland mycket annat att läsa i det nya numret ska vidare nämnas high need baby, eller plusbarn, graviditetens andra trimester, bebisens utveckling månad tre till fem och mycket annat. Med december kommer dessutom julborden. Med anledning av det finns det tips på vad man ska tänka på vid julbordet, men även ett antal inspirerande vegetariska recept till det egna julbordet.

Förutom intressant och inspirerande läsning är läsaren med och gör skillnad. Francke Medier skänker nämligen en krona per sålt magasin till Rädda Barnen, Naturskyddsföreningen och BRIS.

På gravidnyfodd.se finns det mycket mer att läsa om graviditeten, barnets första år, mode & skönhet, medryckande artiklar från sajtens content-bloggare (cloggare) och mycket annat.

Johanna S Francke, chefredaktör och delägare

johanna@gravidnyfodd.se

Thomas Francke, delägare

thomas@franckemedier.se

Försäljning

Jeannette Bromark

jeannette@gravidnyfodd.se

Om Francke Medier AB

Francke Medier är grundat av Johanna S Francke och Thomas Francke. Företagets flaggskepp är magasinet GRAVID&nyfödd. Utöver utgivning av egna tidskrifter bedriver Francke Medier redaktionell verksamhet på uppdrag av andra intressenter. Kostnads- och tidseffektivt levererar vi smarta, snygga, och underhållande produkter och tjänster till våra kunder.

Francke Medier AB

Gustavslundsvägen 143