Frango avancerar på listan över Sveriges snabbaste tillväxtföretag 2002

Frango avancerar på listan över Sveriges snabbaste tillväxtföretag 2002 - Frango på 12:e plats på årets tillväxtlista från Ahrens Rapid Growth och Svenska Dagbladet Programvaruföretaget Frango AB i Stockholm växer fort av egen kraft. Det framgår av årets tillväxtlista som publicerats av Tillväxtkonsulten Ahrens och Svenska Dagbladets Näringsliv. Listan omfattar Sveriges 66 snabbast växande företag. Frango, som förra året intog en trettonde plats på tillväxtlistan, gick in på listans tolfte plats. Frango har sedan 1996 vuxit i genomsnitt med 65 procent per år och har en omsättning på 268 miljoner kronor. Frango hade i medeltal 209 anställda 2001 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Frangos mål är att bli världsledande leverantör av programvaror och tjänster inom Corporate Financial Management för organisationer med många rapporterande enheter. Detta innefattar finansiell konsolidering, rapportering, analys, strategisk planering och budgetering. Ahrens definition på tillväxtföretag är ett företag som under de senaste fem åren har haft en genomsnittlig organisk omsättningsökning på minst 25 procent, har minst 50 anställda och en omsättning på minst 50 miljoner kr. Ahrens Rapid Growth och Svenska Dagbladet har publicerat Tillväxtlistan årligen sedan 1993. Frango återfinns även på den europeiska rankinglistan över tillväxtföretag "The 2001 Deloitte Touche Technology Fast 500 official ranking" som utgavs i april 2002. Kontaktperson: Magnus Larsson, VD Frango AB. Telefon: 08-555 775 00. Om Frango Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/03/20020603BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/03/20020603BIT00610/wkr0002.pdf