Frango och Cap Gemini Ernst & Young i strategisk allians

Genombrott för Frango i Tyskland Frango och Cap Gemini Ernst & Young i strategisk allians O-listenoterade programvaruföretaget Frango och Cap Gemini Ernst & Young (CGE&Y) i Tyskland har ingått en strategisk allians. Frango förvärvar Cap Gemini Ernst & Young's programdivision PC-Konsol i Tyskland. CGE&Y kommer samtidigt att erbjuda sin kundbas om cirka 200 kunder i Centraleuropa en uppgradering till Frangos produkter för finansiell styrning och konsolidering. Alliansen väntas vara lönsam för Frango redan under 2003 och bedöms öka försäljningen för Frango med cirka 20 MSEK under samma år. Som ett resultat av affären kommer Frango ta över ett antal utvecklare från CGE&Ys programvarudivision, PC-Konsol, för att möta en förväntad ökad efterfrågan och support. Avtalet innebär också att Cap Gemini Ernst & Young och Frango blir "Preferred Partners" till varandra och att bolagen samarbetar med installationer, service och konsulttjänster till existerande och nya kunder. -Vi är väldigt glada för det strategiska samarbetet med Cap Gemini Ernst & Young som avtalet innebär. Denna allians ligger i linje med vår strategi att Frango ska expandera internationellt med hjälp av duktiga partner som implementerar våra produkter. Det här är ett genombrott för oss i Tyskland och Österrike, säger Richard Lindh, Vice VD på Frango. Cap Gemini Ernst & Young i Tyskland har utvärderat alternativ på marknaden för att erbjuda existerande och nya kunder en plattform för finansiell styrning och kontroll som motsvarar högt ställda krav på flexibilitet och skalbarhet. Valet föll slutligen på Frango. Alliansen innebär också att konsulter och säljpersonal på CGE&Y utbildas i Frangos produkter. -Nu kan vi fokusera på våra kärnområden, nämligen att erbjuda våra kunder vår kompetens inom management och IT. Vi känner oss också trygga med att vi nu erbjuder våra etablerade kunder marknadens bästa lösning för finansiell styrning, säger Axel Meyer, Vice VD på Cap Gemini Ernst & Young i Tyskland. Frango har idag 10 anställda i Tyskland med kontor i Frankfurt och München. Kontaktpersoner Frango: Richard Lindh, Vice VD Frango, Telefon: +46 70 321 77 10, richard.lindh@frango.com Karl Ove Grönqvist, Ekonomidirektör, Frango, Telefon: +46 8 555 775 31, karlove.gronqvist@frango.com Kontaktpersoner CGE&Y i Tyskland: Thomas Becker, PR-Director, CGE&Y, Telefon: +49 30 887 03 730, thomas.becker@cgey.com Om Frango Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. Cap Gemini Ernst & Young Cap Gemini Ernst & Young is one of the largest companies for management and IT consulting world-wide and the largest Europe-based consulting company. In Germany, the organisation is ranked second. Cap Gemini Ernst & Young offers strategy, management and IT consulting, system integration and outsourcing on a global scale. In addition, we help companies develop and implement growth strategies in the NEW Economy. Around 55,000 work with the organisation, realising revenues of more than 8.4 bn. Euro in 2001. If you wish more information on Cap Gemini Ernst & Young, its services and press releases, please visit us under www.de.cgey.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021202BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/02/20021202BIT00180/wkr0002.pdf