Magnus Larsson avgår som Verkställande direktör i Frango

Magnus Larsson avgår som Verkställande direktör i Frango. Vice styrelseordförande och förre VD:n, Tom Löfstedt, inträder som ny tillförordnad VD Magnus Larsson har idag på egen begäran avgått som Verkställande direktör i Frango. Styrelsen i Frango har till ny tillförordnad VD utsett Tom Löfstedt som därmed återinträder i full operativ tjänst i bolaget. Magnus Larsson tillträdde sin befattning som Verkställande direktör i april 2001 och har sedan dess lett Frango i en omfattande omorganisation som nu är slutförd. "Organisationen är nu skalbar för fortsatt tillväxt under lönsamhet och jag väljer nu att avgå av personliga skäl", säger Magnus Larsson i en kommentar. "Frango har gått igenom en tuff period där Magnus har gjort ett förtjänstfullt arbete. Jag beklagar att Magnus har kommit till denna slutsats, men respekterar samtidigt hans beslut", säger Roland Nilsson styrelseordförande i Frango i en kommentar. Tom Löfstedt kommer tills vidare att arbeta som Verkställande direktör. Kontaktperson: Roland Nilsson, Styrelseordförande, Telefon: 08-555 775 00, Tom Löfstedt, VD, Telefon: 08-555 775 00 Om Frango Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/18/20020918BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/18/20020918BIT00120/wkr0002.pdf