Nya chefer på Frango

Nya chefer på Frango Frangos tidigare Norden chef Ulf Alkelin, har utnämnts till Europachef och ny vVD för O-listenoterade programvaruföretaget Frango. - Ulf Alkelin har en lång operativ erfarenhet från Frango och från branschen vilket blir en tillgång på hans nya position, säger VD Tom Löfstedt. Den tidigare vVD:n Richard Lindh slutar på egen begäran och kommer att jobba parallellt med Ulf Alkelin under en övergångsperiod. - Det strategiska arbetet med att utveckla vår försäljningsmodell till att inkludera fler typer av partner är avslutat. Vi har under det gångna året även arbetat med att anpassa kostnadskostymen efter rådande marknadsförhållanden och med att decentralisera marknadsfunktionen, säger Richard Lindh. Vidare har Anders Mellring utsetts till ny utvecklingschef på Frango. Anders Mellring kommer att ansvara för produktutveckling, test och lansering av Frangos kommande programvaror. Anders har en gedigen erfarenhet kring applikationsutveckling, IT-strategier, projektledning och utvecklingsverktyg. Han har tidigare arbetat som divisionschef på Mandator (nu en del av Cap Gemini Ernst & Young), som VD för Mandators webbdivision - Kazoo, och som teknisk utvecklingschef på Cell Networks. Kontaktpersoner: Ulf Alkelin, vVD, Telefon +46 70 321 77 60, e-post: ulf.alkelin@frango.com Tom Löfstedt, VD, Telefon: +46 70 321 77 03, e-post: tom.lofstedt@frango.com Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/21/20030121BIT00110/wkr0002.pdf