Rättelse: Frango tecknar distributionsavtal för Östeuropa

Report this content

Rättelse: Frango tecknar distributionsavtal för Östeuropa Frango har ingått avtal om distribution av Frangos produkter och tjänster för strategisk finansiell styrning och kontroll med Datanet Group GmbH i Österrike. Avtalet omfattar Österrike, Tjeckien, Slovakien, Slovenien och Kroatien. Datanet kommer enligt avtalet att marknadsföra och sälja Frangos produkter, Frango Advisor, Frango Controller och Frango Consolidation. Datanet kommer dessutom att ansvara för installation och support av produkterna hos kunderna. - Östeuropa är en mycket intressant marknad, i synnerhet med bakgrund av den pågående EU utvidgningen. Frango har som ambition att vara tidigt på dessa marknader och hjälpa företagen med lösningar som ger dem samma möjligheter att möta de krav som företag inom det nuvarade EU redan har eller planerar att skaffa, säger Richard Lindh, Vice VD på Frango. - Datanet har en mångårig erfarenhet av försäljning av komplexa IT lösningar på de östeuropeiska marknaderna, något som tillsammans med våra produkter borgar för att kunderna skall få en lika god erfarenhet med Frango som vi har åstadkomit på våra etablerade marknader, säger Roman Bucala, Försäljningsdirektör Östra Europa på Frango. - Vi är glada för förtroendet att få representera Frango. Vi är övertygade att Frangos produkter och affärsmodell passar väl med våra kunders profil samt vårt erbjudande, säger Juraj Synak, VD DataNet Group GmbH. Kontaktpersoner: Richard Lindh, vVD, Frango, Telefon: 08 - 555 775 00. Om Frango Frango är ett ledande programvaruföretag för strategisk finansiell styrning och kontroll av organisationer och koncerner. Bolaget utvecklar och levererar programvara och tjänster via ett internationellt nätverk av dotterbolag och distributörer. Frango har huvudkontor i Stockholm. Frangoaktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/11/20021011BIT00390/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/11/20021011BIT00390/wkr0002.pdf