Yppig byst utan ingrepp, band eller behå – för alla bröst

Report this content

Det svenska företaget Freebra lanserar nu ytterligare en revolutionerande bröstprodukt – Lift-Up. Freebra står bakom originalet till den helt bandlösa behån som modeintresserade har svårt att klara sig utan. Lift-Up spås bli ännu en favorit då den löser en vanligt återkommande fråga – hur får man yppig byst utan ingrepp, band eller behå. Produkten passar såväl unga som äldre och ammade bröst.

Kvinnor har en större medvetenhet kring brösts utseende idag och vi har märkt en ökad efterfrågan på att kunna återskapa yppigheten i ett ungt bröst. Mycket klarar ju en behå av, men dagens skira och avslöjade mode kräver lite finess. Där kommer Lift-Up in som en riktigt bra och effektiv lösning och lyfter bröstet med endast en klisterlapp. Det är bara att fästa och lyfta, säger Elin Ribjer, marknadsansvarig på Freebra.

Lift-Up är den första svensktillverkade produkten på marknaden och består av en tejp, ett slags genomskinligt klistermärke. Genom att placera tejpen på ovansidan av bröstet skapar man enkelt ett lyft som ser naturligt ut utan att använda sig av en behå med band och knäppen. Klistermärket är gjort av medicinsk tejp för att undvika allergiska reaktioner. Det gör också att den sitter bra samtidigt som den är lätt att ta bort.

Det låter som en jättebra produkt, men vem ska använda Lift-Up?

Alla som vill få ett lyft av bysten men inte vill bära behå. Produkten är helt osynlig, säger Elin.

Lift-Up fungerar på alla typer av bröst – små som stora, fasta som hängande – så alla kvinnor har användning för ett par. Det är en engångsprodukt som kan användas både till vardag och fest och är smidig att ha med sig. De uppenbara användningsområdena är till det aktuella modet med extremt U- och V-ringade toppar samt under skirt och tajt material.

Men tejp, fungerar den verkligen?

Absolut, den fungerar väldigt bra. Till och med i vatten, så nu kan man få till ett bröstlyft under bikinin eller baddräkten. Produkten är ju till för att lyfta och fungerar även på bröst som hänger, något många har svårt att tro, säger Elin.

Är den svår att applicera?

Nej, den är väldigt enkel att sätta på och det finns tydliga instruktioner på paketet. Ett tips är att provlyfta bysten med händerna först innan klisterlappen appliceras. Produkten innehåller fem par klisterlappar utrustade med linjer så att man lätt kan klippa till den storlek man behöver, A-D-kupa.

Kombinationstips för modeintresserade

En bra kombination är att använda Lift-Up tillsammans med vårt Nipple Cover för att dölja bröstvårta och vårtgård i tajta eller skira material. En annan smart kombination är Lift-Up tillsammans med en behå för att både få lyft och stöd.

Nyligen har Freebra även lanserat en ny modell av den bandlösa behån som kallas S-style. Det är en tunnare variant av den befintliga behån som är tillverkad för att ge den ultimata klyftan. Samtidigt har den en snygg design som för tankarna till S:et i namnet.

S-style är en fjäderlätt, följsam och sömlös behå helt utan band över axlar och rygg. Ett mycket bekvämt alternativ som man kan ha till allt. Det gör inget om den syns, för den är så snygg, säger Elin.

Behån fäster direkt på huden och man kan tvätta den lätt för hand med diskmedel och vatten så att den återfår en lagom klistrig fästyta, precis som originalet Freebra Strapless Bra.

Pris Lift-up: 299 kr (för en förpackning om fem par av engångstejpen Lift-Up)

Pris S-style: 349 kr

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Elin Ribjer, elin@freebra.se, 08 – 767 56 09

För högupplösta bilder: robert@freebra.se, 08 – 767 56 09