Bokslutskommuniké Freetel AB (publ.) 1 januari - 31 december 2003

Bokslutskommuniké Freetel AB (publ.) Org.nr. 556294-7845 1 januari - 31 december 2003 Freetel AB · Koncernens nettoomsättning uppgick under året till 173,7 MSEK (255,2) · Resultat efter skatt uppgick till -42,9 MSEK (-53,2) · Resultat per aktie efter skatt uppgick till -18 öre (-23 öre) · Bruttomarginalerna uppgick under perioden till 10% (14%) · Samgående mellan Freetel AB och one2com A/S genomfördes i juli 2003 · Årets resultat har belastats med engångskostnader om 24,3 MSEK som uppkommit i samband med samgåendet mellan Freetel AB och one2com A/S, besparingsprogram under årets fjärde kvartal, samt etableringen av ett helägt dotterbolag i Danmark. · Besparingsprogram som medfört personalminskningar med 10 personer i Sverige och Norge. Åtgärderna beräknas innebära besparingar i storleksordningen 4,9 MSEK på årsbasis. · Bolaget förväntar ett positivt rörelse resultat för 2004. Freetel/One2Com är Skandinaviens ledande värdeadderande distributör och leverantör av eftermarknadstjänster för mobiltelefoner och kringprodukter. Bolaget har drygt 40 medarbetare i Sverige, Norge och Danmark. Bland kunderna märks företag och organisationer som Oracle, Posten, Coop, SLL, Microsoft, Cisco, Statoil, Manpower, Investor, Telia i Sverige och Danmark, Netcom, Klart Svar, Oslo Telecom, Telebutikken samt Tieto Enator AB. Aktien handlas på Stockholmsbörsens O-lista, huvudkontoret ligger i Nacka. För ytterligare information, vänligen kontakta: Johanna Arne, CFO Freetel AB (publ,) Tel. +46 8 556 96 500 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040223BIT00070/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/23/20040223BIT00070/wkr0002.pdf Hela rapporten