15 nya freetrailers ute på vägarna i ett kontrakt värt minst 1,25 MDKK

Freetrailer utökar på nytt sitt utbud med 15 nya släpvagnar på de svenska och danska hemmamarknaderna. Det totala värdet på kontrakten är minst 1,25 miljoner danska kronor under de kommande tre åren.

Freetralier fortsätter att växa på hemmamarknaderna och utökar nu samarbetet med XXLutz i Sverige och Bilka i Danmark. Sedan noteringen den 14/6 2018 har företaget växt med 47 nya släpvagnar i Norden. Nu har Freetrailer 1 515 släpvagnar och fler än 200 upphämtningsplatser i hela Norden.

Vi märker av ett stadigt växande intresse för vårt Freetrailer-koncept i Sverige. Våra samarbetspartner bygger ut de befintliga avtalen och samtidigt visar den svenska marknaden på ett kontinuerligt stigande intresse för vårt koncept. Vi ser det som en klapp på axeln, när vi kan bygga ut samarbetet med våra befintliga partner – det betyder nämnligen att kunderna efterfrågar våra släpvagnar” säger CEO Allan Sønderskov Darré, Freetrailer.

Allan Sønderskov Darré, VD

Om Freetrailer Group A/S
Freetrailer är ett danskt teknologibolag, grundat 2004, med målet att göra det enkelt att boka och låna en släpvagn gratis via en delekonomisk IT-plattform. Företaget erbjuder idag sina kunder en 100% självbetjäningslösning via en applikation och ett elektroniskt lås som ger kunderna full flexibilitet.

Konceptet har visat sig öka trafiken till butikerna på ett innovativt och annorlunda sätt, och sedan starten har mer än 2 miljoner kunder lånat en freetrailer hos IKEA, Silvan, Pelican Storage - eller hos ett av bolagets 30 andra nordiska affärspartner. Bolaget arbetar med en tvåsidig tillväxtplan, där förstärkning av de befintliga hemmamarknaderna är det ena delen och internationalisering av konceptet utgör den andra.

Danska tidningen Børsen har tilldelat Freetrailer sju tillväxtgazeller i rad. Idag har Freetrailer en lönsam och globalt skalbar affärsidé baserat på en beprövad och robust IT-plattform.