Freetrailer ingår partnerskap med 24 SJU Snabbköp

Freetrailer lanserar ett nytt partnerskap med 24 SJU Snabbköp’s obemannade livsmedelsbutiker i Sverige.

Freetrailer lanserar nytt samarbete med franchisekedjan 24 SJU Snabbköp i Sverige! 24 SJU är obemannade livsmedelsbutiker där kunderna själva kan öppna dörren med BankID. Butikerna är öppna dygnet runt och det är ett bekvämt och säkert sätt att handla - och nu kan man till och med låna en släpvagn samtidigt.

24 SJU Snabbköp växer och har för närvarande 37 butiker. Butiken i Arentorp är den första som introducerar Freetrailer. I framtiden kommer både kunder och allmänheten att ha möjlighet att låna släpvagnar - alla täckta med 24 reklambudskap från SJU.

"Vi är mycket glada över att samarbeta med 24 SJU för att ge våra kunder ännu fler möjligheter att låna ett släp i närområdet. 24 SJUs koncept med obemannade butiker passar perfekt med Freetrailer-konceptet, eftersom kunderna kan fortsätta sin självbetjäningsresa utanför butiken med att låna en trailer gratis", säger Johan Wijkander, Country Manager, Freetrailer Sverige.

Philip Filipsen, Koncern-VD

E-post: pf@freetrailer.com

Freetrailer Group är ett danskt teknikföretag vars mål är att göra det enkelt att gratis boka och låna en släpvagn via en delningsekonomisk IT-plattform.

Med en 100 % självbetjänad lösning via Freetrailer-appen och elektroniskt lås har våra partners och deras kunder full flexibilitet, och idag har fler än 5 miljoner människor använt Freetrailers tjänster.

Freetrailer arbetar med en tvådelad tillväxtplan där förstärkning av de befintliga inhemska marknaderna utgör ett ben, och en ytterligare internationalisering av konceptet utgör det andra.

75+ samarbetspartners

700+ upphämtningsplatser

3 000+ släpvagnar

800 000+ uthyrningar

Freetrailer Group har idag en skalbar affärsidé baserad på en innovativ IT-plattform med global potential. Freetrailer Group A/S börsnoterades på Spotlight Stock Market år 2018.

Tickerkod: FREETR