Styrelseordförande köper aktier i Freetrailer

Styrelsens ordförande i Freetrailer Group förvärvar aktier efterårsredovisningen 2018/2019.

Styrelseordförande Mikael Bartroff har köpt aktier av koncernens VD Allan Sønderskov Darré. Totalt rör det sig om 280 000 aktier i bolaget.

”Freetrailer befinner sig i en expansionsfas och med en positiv tillväxtkurva jämfört med samma period förra året har vi en bra start. De resultat vi uppnått är mycket positiva och vi är väldigt stolta över att Freetrailer också skapar tillväxt. Det lovar väl för framtiden och vår fortsatta tillväxtresa”, skriver en enig styrelse och ledning.

Efter årsredovisningens offentliggörande har koncern-VD Allan Sønderskov Darré sålt 280 000 aktier till styrelseordförande Mikael Bartroff.

Det totala antal aktier i bolaget Freetrailer Group A/S uppgår till 9 199 171 med ett marknadsvärde på 34,9MDKK.

Allan Sønderskov Darré, Group CEO & grundare

Freetrailer är ett danskt teknikföretag, grundat 2004, med målet att göra det enkelt att boka och låna en släpvagn gratis via en delningsekonomisk IT-plattform. Företaget erbjuder idag sina kunder en 100 procent självbetjäningslösning via en applikation, och ett elektroniskt lås som ger kunderna full flexibilitet.

Konceptet har visat sig öka trafiken till butikerna på ett innovativt och nytänkande sätt, och sedan starten har fler än 2 miljoner kunder lånat en släpvagn hos IKEA, SILVAN, Bilka, Pelican Self Storage – eller hos ett av bolagets 30 andra nordiska affärspartner. Företaget arbetar med en tvåsidig tillväxtplan, där förstärkning av de befintliga hemmamarknaderna är den ena delen och internationalisering av konceptet utgör den andra.

Den danska tidningen Børsen har tilldelat Freetrailer sju av de danska Gazell priser i rad. Idag har Freetrailer en mycket lönsam och global skalbar affärsidé baserad på en beprövad och robust IT-plattform.