Freja eID i avtal med betaltjänstföretaget Payair

Freja eID Group AB (publ) meddelar idag att man tecknat avtal med Payair Technologies AB om användning av e-legitimationen Freja eID. Avtalet omfattar såväl Payairs egen användning för elektronisk identifiering av partners men också för att täcka partners behov av e-legitimering av sina slutanvändare.

Payair Technologies grundades 2009 och är en branschledande leverantör av digitala betaltjänster i Norden och Europa. Fokus ligger på att skapa produkter och tjänster så att konsumenter får tillgång till snabba och lättanvända digitala betalningslösningar.

Joakim Wallin, Director of Business Development Payair Technologies kommenterar:

”Payair drivs av att hitta de bästa digitala betalningslösningarna för banker och finansinstitut i samarbete med kort-nätverken för att erbjuda sina kunder enkla och säkra sätt att betala. Med Freja eID kan vi erbjuda våra partners möjlighet till en säker och sömlös inloggning till våra egna tjänster men även tjänster som våra partners slutkunder använder.”

”Digitala betalningar är kanske det bästa exemplet på vilket stort värde som en e-legitimation representerar. Utan möjlighet att snabbt och säkert kunna identifiera vem som utför betalningen så fungerar inte den digitala betalkedjan eller så begränsas möjligheterna till att göra transaktioner kring mindre värden. Detta avtal med Payair visar att Freja har en högst relevant roll inom FinTech för att möjliggöra de digitala affärsmodellerna.”

Freja eID Group AB (publ) utvecklar produkter och tjänster för digital identifiering. Verksamheten består av den internationellt skalbara e-legitimationen Freja eID samt säkra fulfilmenttjänster. Företaget har kontor i Sverige och Serbien. Freja eID Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är Freja eID Groups Certified Adviser, för kontakt med dem ring 08-463 83 00 eller skicka e-post till certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information: www.frejaeid.com |

Citat