Freja eID i avtal med mobiloperatören Karma Mobil

Freja eID Group AB (publ) meddelar idag att man tecknat avtal med mobiloperatören Karma Mobil AB, som kommer använda Freja eID för identifiering till den mobilapp som användarna har för att administrera sitt abonnemang.

Karma Mobil är en operatör som fokuserar på en äldre målgrupp. Man fokuserar på enkelhet, ett personligt engagemang och tillgänglighet med den uttalade ambitionen att inkludera alla, även de som tidigare blivit förbisedda i den digitala världen.

”Vi delar Karma Mobils inkluderande filosofi och det gläder mig att allt fler företag jobbar med att minska det digitala utanförskapet. Alla de digitala tjänster vi andra upplever som en förenkling av vardagen blir istället en oöverstiglig mur för de som exempelvis inte har en e-legitimation. Med uppåt en miljon individer som fortfarande inte har en e-legitimation i Sverige är jag stolt över att tillsammans med aktörer som Karma Mobil bidra till en digitalisering där alla ska med.”

Freja eID Group AB (publ) utvecklar produkter och tjänster för digital identifiering. Verksamheten består av den internationellt skalbara e-legitimationen Freja eID samt säkra fulfilmenttjänster. Företaget har kontor i Sverige och Serbien. Freja eID Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är Freja eID Groups Certified Adviser, för kontakt med dem ring 08-463 83 00 eller skicka e-post till certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information: www.frejaeid.com |

Citat