Freja och Cabonline i samarbete för att boka trygg och säker taxi

Freja eID Group AB (publ) har inlett ett samarbete med Nordens ledande taxibolag Cabonline som gör att Frejas användare kan boka taxi tryggt och säkert direkt i appen.

Freja är en digital plånbok som bland annat innehåller en statligt godkänd e-legitimation, ett mobilt ID-kort och funktioner för att nå ett stort antal tjänster på ett säkert sätt direkt via appen. Nu kan användarna även boka en taxi på ett säkert och tryggt sätt var de än befinner sig i Norden.

Cabonline har 4 600 taxibilar i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Inom Cabonline finns en rad välkända varumärken som TOPCAB, TaxiKurir, Sverigetaxi, Norgestaxi, Kovanen och Taxi 4x27.

Anders Törnroth, Head of Sales, Cabonline Norden kommenterar:
”Användare av Freja kan nu enkelt boka någon av våra taxibilar i Norden i deras eID-plattform. För Cabonline är det självklart att vara först med att erbjuda enkel och trygg bokning i nya bokningskanaler som Frejas app.”

”Vår vision med Freja är att skapa en digital plånbok där du kan komma åt alla tänkbara tjänster du behöver med en och samma app – från att hantera myndighetskontakter till att hämta ut paket eller boka ett vårdmöte. Nu lägger vi till ytterligare en viktig pusselbit med Cabonline och ger våra användare möjligheten att snabbt och säkert kunna boka en resa med Nordens ledande taxiföretag.”

Freja eID Group AB (publ) utvecklar produkter och tjänster för digital identifiering. Verksamheten består av den internationellt skalbara e-legitimationen Freja eID samt säkra fulfilmenttjänster. Företaget har kontor i Sverige och Serbien. Freja eID Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Erik Penser Bank. För ytterligare information: www.frejaeid.com  – https://frejaeid.com/finansiell-info/