Information om beslutad uppdelning av aktier (aktiesplit 3:1) i Freja eID Group AB (publ)

Vid årsstämman i Freja eID Group AB (”Freja”) beslutades om en uppdelning av aktier, varigenom varje befintlig aktie delas upp i tre (3) aktier (så kallad aktiesplit 3:1). Uppdelningen sker utan ändring av Frejas aktiekapital men kommer att medföra att aktiens kvotvärde ändras från 0,156250 kronor per aktie till cirka 0,052083 kronor per aktie.

Styrelsen har, genom årsstämmans beslut, bemyndigats att besluta om avstämningsdagen för uppdelningen av aktierna. Avstämningsdagen har beslutats till den 8 juni 2021.

Tidplan för uppdelning av aktier:

Fredagen den 4 juni 2021:              Sista dag för handel före uppdelning av aktier

Måndagen den 7 juni 2021:            Första dag för handel efter uppdelning av aktier

Tisdagen den 8 juni 2021:               Avstämningsdag vid Euroclear Sweden AB

Aktieägare behöver inte vidta några åtgärder med anledningen av uppdelningen av bolagets aktier. Efter uppdelningen kommer det totala antalet aktier i Freja att öka från 6 289 921 aktier till 18 869 763 aktier.

Från och med måndagen den 7 juni 2021 kommer Frejas aktier att handlas med ny ISIN-kod enligt följande: SE0015950308.

Denna information lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 maj 2021 kl. 09.30 CEST.

Freja eID Group AB (publ) utvecklar produkter och tjänster för digital identifiering. Verksamheten består av den internationellt skalbara e-legitimationen Freja eID samt säkra fulfilmenttjänster. Företaget har kontor i Sverige och Serbien. Freja eID Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är Freja eID Groups Certified Adviser, för kontakt med dem ring 08-463 83 00 eller skicka e-post till certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information: www.frejaeid.com |