Styrelseledamot i Freja eID Group AB avgår av personliga skäl

Freja eID Group AB (publ) meddelar idag att styrelseledamoten Taina Malén har meddelat att hon på egen begäran avgår från styrelsen per den 31 december 2020. Bakgrunden till beslutet är personliga skäl.

Enligt Freja eID Groups bolagsordning ska styrelsen bestå av lägst tre och högst tio ledamöter. Efter att Taina Malén lämnar styrelsen kommer den att bestå av fyra ledamöter och därmed uppfylla kraven i bolagsordningen. Styrelsen har inte för avsikt att kalla till extra bolagsstämma för att välja en ny styrelse före ordinarie bolagsstämma 2021.

Christian Rajter, styrelseordförande Freja eID Group kommenterar:

”Vi tackar Taina för hennes hjälp och engagemang och har full förståelse i och med situationen i vår omvärld samt önskar henne all välgång.”

Informationen lämnades för offentliggörande den 28 december 2020, klockan 13.10 CET genom nedanstående persons försorg.

Johan Henrikson, VD Freja eID Group AB

Freja eID Group AB (publ) utvecklar produkter och tjänster för digital identifiering. Verksamheten består av den internationellt skalbara e-legitimationen Freja eID samt säkra fulfilmenttjänster. Företaget har kontor i Stockholm, Upplands Väsby och Belgrad. Freja eID Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är Freja eID Groups Certified Adviser, för kontakt med dem ring 08-463 83 00 eller skicka e-post till certifiedadviser@penser.se. För ytterligare information: www.frejaeid.com |