Svenska Golfförbundet inför Freja för inloggning

Freja eID Group AB (publ) har tecknat avtal med Svenska Golfförbundet för att i ett första steg erbjuda administratörer säker inloggning med e-legitimationen Freja. I ett andra steg ska Freja införas för e-tjänster för golfspelarna.

Avtalet följer Riksidrottsförbundets vägval att medlemsförbunden ska använda Freja som e-legitimering för administratörer och medlemmar. Detta som ett led i att höja säkerheten och skapa en bättre användarupplevelse i e-tjänster kopplade till idrottsrörelsen.

Administratörerna kommer att få möjlighet att logga in med Freja från och med hösten 2024 och under 2025 får golfspelarna en möjlighet att använda Freja i förbundets e-tjänster som exempelvis Min Golf och i Min Golf bokningsapp.

Johan Henrikson, vd Freja eID Group AB kommenterar:
”Vi är mycket glada över att välkomna alla Sveriges golfare som Freja-användare. Med över en halv miljon utövare är det en av de riktigt breda folksporterna och jag tror att detta samarbete kan bidra till en fortsatt ökning av antalet användare i Freja.”

Freja eID Group AB (publ) utvecklar produkter och tjänster för digital identifiering. Verksamheten består av den internationellt skalbara e-legitimationen Freja eID samt säkra fulfilmenttjänster. Företaget har kontor i Sverige och Serbien. Freja eID Group är noterat på Nasdaq First North Premier Growth Market i Stockholm. Bolagets Certified Adviser är Carnegie Investment Bank AB (publ). För ytterligare information: www.frejaeid.com  – https://frejaeid.com/finansiell-info/