Verisec etablerar närvaro i Spanien

Som ett led i IT-säkerhetsföretaget Verisecs expansionsstrategi öppnar man nu ett eget kontor i Madrid, Spanien. Etableringen är också en del i det utökade supportåtagande som Verisec i november tecknade med den spanska storbanken BBVA.

I enlighet med den plan att expandera i EMEA som tidigare kommunicerats meddelar Verisec idag att man etablerar närvaro i Spanien, där man sedan tidigare har en av sina största kunder, BBVA. Satsningen i Spanien är också en språngbräda för att nå marknader i Latinamerika, då de flesta spanska banker och storföretag har betydande verksamhet i denna region.

Med Verisecs egenutvecklade Freja-produkter har BBVA sedan 2013 kunnat erbjuda sina privatkunder en säker, enkel och lättillgänglig helhetslösning för inloggning och signering av transaktioner. I november 2014 utökades underhållsavtalet med BBVA för att möjliggöra en ökad takt i anslutningen av privatkunder under det kommande året.

Kontoret i Madrid kommer att ha två heltidsresurser som – förutom teknisk kompetens – har gedigen erfarenhet av såväl svensk exportindustri som marknadsföring och försäljning i den spansktalande delen av världen.

Johan Henrikson, VD Verisec, kommenterar:

Vårt nära och långsiktiga samarbete med BBVA resulterade under 2014 i en ökad satsning från BBVAs sida vad gäller utrullning av vår ID-lösning till fler av sina miljontals kunder i hela världen. Vår satsning på den spanska marknaden är delvis en följd av våra åtaganden gentemot BBVA, men vi ser även stora möjligheter att med lokal närvaro bättre bearbeta ytterligare potentiella kunder på den spanska marknaden och därmed också den latinamerikanska.

Johan Henrikson, VD Verisec
Mobil: +46 (0) 733-45 89 02
Email: Johan.henrikson@verisec.com

Verisec är ett bolag i framkant av digital säkerhet, och skapar lösningar för att göra system säkra, enkla och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två affärsområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London och Belgrad. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser. För ytterligare information: www.verisec.com