Verisec flyttar fram positionerna i Latinamerika

IT-säkerhetsbolaget Verisec meddelar idag att bolaget etablerar lokal närvaro i Mexiko, som en förlängning av den nyligen presenterade satsningen på ett eget kontor i Spanien.

Verisec vänder sig till banker och storföretag som ofta har global verksamhet. Detta innebär att IT-säkerhetslösningarna måste implementeras på många geografiska marknader. Den satsning på Spanien som Verisec nyligen meddelade innebär därmed även ett behov av närvaro i Latinamerika.

Den spanska storbanken BBVA, som sedan 2013 använt sig av Verisecs egenutvecklade Freja-plattform, har en ambitiös utrullningsplan av Freja i Latinamerika. För att få maximal utväxling av samarbetet med BBVA har bolaget etablerat närvaro i Mexiko, för att såväl stödja bolagets kommersiella intressen som säkerställa förstklassig lokal support.

Johan Henrikson, VD Verisec, kommenterar:

Vår etablering i Latinamerika är en direkt följd av vår satsning i Spanien. Vi bedömer en ökad efterfrågan i regionen, inte minst från vår befintliga kund BBVA i samband med deras fortsatta utrullning av Freja-plattformen globalt. Precis som för många andra spanska storföretag finns en stor del av BBVAs kunder i Latinamerika. Vår representant har, förutom lokalkännedom och lång erfarenhet från branschen, även direkt erfarenhet av Verisec och våra produkter då han tidigare varit anställd i vårt brittiska dotterbolag.

Johan Henrikson, VD Verisec
Mobil: +46 (0) 733-45 89 02