Verisec förnyar GCloud-avtal i Storbritannien

IT-säkerhetsbolaget Verisec meddelar idag att man förnyat avtalet med Government Cloud (GCloud) som är den digitala marknadsplatsen för molntjänster för offentlig sektor i Storbritannien. Avtalet avser produkter ur Verisecs egna produktfamilj Freja, för hantering av digitala identiteter.

GCloud är ett upphandlingsramverk som avser molntjänster och Software as a Service (SaaS) och gör det möjligt för brittiska kommuner att beställa direkt utan att gå via en offentlig upphandling. Det nya ramverket heter GCloud 8 och är en förnyelse av Verisecs befintliga GCloud-avtal.

Johan Henrikson, VD Verisec kommenterar:

”Med den starka ställning vi har för våra produkter inom offentlig sektor i Storbritannien är det självklart för oss att vara delaktiga i ramavtal som GCloud. För oss är det en viktig plattform att finnas med på och för våra kunder som vill köpa våra produkter som en tjänst, istället för att installera systemet i egna serverhallar, förenklar GCloud upphandlingsprocessen väsentligt.”

Johan Henrikson, VD Verisec
Mobil: +46 733-45 89 02
Email: johan.henrikson@verisec.com

Verisec är ett bolag i framkant av digital säkerhet och skapar lösningar för att göra system säkra och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två affärsområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London, Belgrad, Madrid, Mexico City, Dubai och Frankfurt. Verisec är sedan 2014 noterat på NASDAQ First North. Remium Nordic AB är Verisecs Certified Adviser. För ytterligare information: www.verisec.com