Verisec stärker positionen i Skottland

IT-säkerhetsbolaget Verisec meddelar idag att man tagit hem ännu en affär i Skottland. Avtalet är tecknat med den skotska kommunen North Lanarkshire och omfattar en helhetslösning för hantering av digitala identiteter med Verisecs egenutvecklade produkter Freja ID och Freja Mobile.

Sedan tidigare har Verisec en stark position inom offentlig sektor i Skottland, med Glasgow och Fife på kundlistan. Det nya avtalet kommer omfatta cirka fyra tusen kommunanställda som med Freja kommer att kunna logga in säkert och enkelt till kommunens IT-system.

Johan Henrikson, VD Verisec kommenterar:

”I och med den här affären stärker vi vår position ytterligare inom offentlig sektor i Skottland, givet de stora kunder vi har sedan tidigare. Det är också intressant att notera att lyckades få kunden att byta ut sitt system från den globala världsledaren inom digitala identiteter, något vi lyckats med i ett stort antal affärer tidigare i Storbritannien.”

Johan Henrikson, VD Verisec
Mobil: +46 733-45 89 02
Email: johan.henrikson@verisec.com

Verisec är ett bolag i framkant av digital säkerhet och skapar lösningar för att göra system säkra och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två affärsområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London, Belgrad, Madrid, Mexico City, Dubai och Frankfurt. Verisec är sedan 2014 noterat på NASDAQ First North. Remium Nordic AB är Verisecs Certified Adviser. För ytterligare information: www.verisec.com