Verisec tar hem viktig order i Mellanöstern

IT-säkerhetsbolaget Verisec meddelar idag att man har fått en order från Network International i Dubai, som är den ledande betalningsförmedlaren i Mellanöstern. Ordern avser krypteringsutrustning för att säkra kreditkortstransaktioner och skydda kommunikation i nätverk för betalterminaler och bankomater.

Network International är den ledande betalningsförmedlaren i regionen och hanterar mer än hälften av alla betaltransaktioner i Förenade Arabemiraten. Företaget har också har betydande marknadsandelar i övriga delar av Mellanöstern och delar av Afrika. Network International tillhandahåller ett brett utbud av digitala betallösningar och var den första oberoende leverantören i regionen att certifieras av både Visa och Mastercard.

Johan Henrikson, VD Verisec, kommenterar:

”När det gäller digitala betallösningar i Mellanöstern är Network International den klart ledande aktören, vilket ger den här affären ett stort strategiskt värde. Företaget erbjuder en lång rad lösningar för hela betal-ekosystemet som förutom traditionell kortinlösen också inkluderar lösningar för e-handel, lojalitetsprogram, lånehantering och mobila betalningar. Att så här snabbt efter vår etablering i Dubai få Network International som kund öppnar många möjligheter till nya affärer för våra övriga produkter.”

Johan Henrikson, VD Verisec
Mobil: +46 733-45 89 02
Email: Johan.henrikson@verisec.com

Verisec är ett bolag i framkant av digital säkerhet och skapar lösningar för att göra system säkra och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två affärsområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London, Belgrad, Madrid, Mexico City, Dubai och Frankfurt. Verisec är sedan 2014 noterat på NASDAQ First North. Remium Nordic AB är Verisecs Certified Adviser. För ytterligare information: www.verisec.com