Verisec tecknar återförsäljaravtal för Saudiarabien

IT-säkerhetsbolaget Verisec meddelar idag att man tecknat ett återförsäljaravtal för Saudiarabien med den saudiska aktören Data-Wide. Avtalet är en milstolpe i den satsning på den snabbväxande Mellanösternregionen som Verisec initierade i januari 2015.

Data-Wide har lång erfarenhet av försäljning av säkerhetsprodukter på den saudiska marknaden, och levererar idag till ett stort antal banker. Marknaden för digitala säkerhetslösningar är global och Mellanöstern har en hög mognad avseende mobila lösningar för banker och andra digitala tjänster.

Johan Henrikson, VD Verisec, kommenterar:

Vi har sedan tidigare en uttalad satsning på den snabbväxande marknaden i Mellanöstern, med en pågående uppbyggnad av en egen organisation i Dubai och avtalet med Data-Wide är en viktig milstolpe i vår satsning. Bankerna i regionen har digital säkerhet högt på agendan och vi är övertygade om att Verisecs lösningar kommer passa som hand i handske.

Johan Henrikson, VD Verisec
Mobil: +46 (0) 733-45 89 02
Email: Johan.henrikson@verisec.com

Verisec är ett bolag i framkant av digital säkerhet och skapar lösningar för att göra system säkra och lättillgängliga. Bolaget tillhandahåller ett brett utbud av produkter inom sina två affärsområden: Digitala identiteter och Informationssäkerhet. Verisec har distribution globalt och verksamhet i Stockholm, London, Belgrad, Madrid, Mexico City och Frankfurt. Verisec är sedan 2014 noterat på NASDAQ First North. Remium Nordic AB är Verisecs Certified Adviser. För ytterligare information: www.verisec.com