Verisec utökar serviceavtal med spanska BBVA kring sin ID-plattform Freja ID

IT-säkerhetsföretaget Verisec meddelar idag att den spanska banken BBVA valt att utöka sitt serviceavtal. Det nya avtalet löper inledningsvis över tre år från och med den 1 januari 2015 och omfattar dygnet runt support, förvaltningsstöd samt lokal support på plats i Spanien och på spanska.

Med Verisecs egenutvecklade Freja-produkter har BBVA sedan 2013 kunnat erbjuda sina privatkunder en säker, enkel och lättillgänglig helhetslösning för inloggning och signering av transaktioner. Nu utökas underhållsavtalet för Freja-produkter då BBVA med start 2015 kommer öka takten och antalet privatkunder som ansluts till Verisecs ID-plattform Freja.

Det utökade underhållsavtalet gäller i tre år från och med den 1 januari 2015 och omfattar dygnet runt support, förvaltningsstöd samt lokal support på plats i Spanien.

Johan Henrikson, VD Verisec, kommenterar:

Vi har sedan 2013 ett nära och långsiktigt samarbete med BBVA kring ID-hantering för bankens privatkunder. BBVA har nu valt att under 2015 rulla ut vår ID-lösning till fler av sina miljontals kunder över hela världen, och i samband med det utökat sitt underhållsavtal med oss för att säkerställa en hög servicenivå på plats i Spanien.

Johan Henrikson, VD Verisec

Tel: +46 (0) 733-45 89 02, e-post: johan.henrikson@verisec.com