HUNDERTWASSER FORTSÄTTER ATT INSPIRERA FREY WILLE

Report this content

FREY WILLE lanserar två nya kollektioner – 10002 Nights och Emotion Spiral. FREY WILLES emaljkonstnärer har än en gång låtit sig inspireras av konstnären Friedensreich Hundertwassers kända verk. FREY WILLES manliga accessoarer har även fått ett nytt och unikt formspråk, som ger ett större utrymme för individens personliga stil.

Inspirerad av Hundertwassers ”Onion Towers” tar den nya kollektionen 10002 Nights med oss in i sagornas värld. Färger som rött, grönt och gult skapar orientaliska mönster mot en midnattssvart bakgrund. Konstverket som återspeglas i kollektionen visar Hundertwassers kärlek till orientalisk arkitektur. Emotion Spiral symboliserar liv, evighet och förnyelse. Emaljen har dekorerats med spiraler i rött, blått och gult som står för livets upp- och nedgångar. Hundertwasser ville att hans konstverk skulle ge betraktaren en drömmande känsla av livets gång. FREY WILLE lanserar även ett nytt formspråk till sina manliga accessoarer. Många av FREY WILLES manschettknappar och slipsnålar (slipsklämmor) får en modernare, kantigare och stilrenare form. De manliga accessoarerna finns i 24 karat förgylld- eller rohdinerad mässing. Alla FREY WILLES smycken är handtillverkade i Wien och tas fram i en lång och unik produktions- och designprocess. Cirka 80 personer är inblandade i produktionen av ett enda smycke – allt för att passa den kräsna FREY WILLE-kunden. Information om bifogade bilder: • Emotion Spiral: Hundertwasser – Square Pendant with snake chain 4 180 SEK. Hundertwasser – Cabonchon Earrings 4 140 SEK. • 10002 Nights: Hundertwasser – Diva Bangle 8 050 SEK. Hundertwasser – Contessa Bangle 7 710 SEK. • Men´s Collection: Manhattan Cufflinks 4 990 SEK. Gustav Klimt Cufflinks 4 570 SEK. För mer information om FREY WILLE, www.frey-wille.com.

Taggar: