Fler vassa vänner på Friends Agenda

Report this content

–Ann-Sofie kändes rätt direkt. Hon har precis den kombination av kundförståelse, erfarenhet av komplexa företag och analytiskt tänkande som vi sökte. Dessutom har hon självdistans och humor, vilket är nödvändigt om man ska stå ut med oss, säger Sara Leffler Morge, vd Friends Agenda.

- Friends Agenda kombinerar kreativitet med affärsförståelse på hög nivå, ett område där jag idag ser ett stort behov och tillväxtmöjligheter för ett starkt erbjudande, säger Ann-Sofie Krol som har lång konsulterfarenhet från en rad av Sveriges största internationella företag. Hon har tidigare även varit vd för webb- och analysföretaget Find Agent.

– Med Ann Sofie ombord kan vi ytterligare vässa vårt erbjudande inom analys och stötta våra kunders strategier på alla nivåer från intern förankring till digital taktik, tillägger Sara Leffler Morge.

Friends Agenda har ökat sin omsättning med omkring 60 procent under 2011 och sedan sommaren har byrån rekryterat ytterligare tre nya medarbetare: Juan Navas, engelsktalade copywriter och PR-konsult som tidigare bland annat har arbetat med person-PR och som informationssekreterare vid svenska Hovet. Jonas Blomqvist, copywriter och projektledare med erfarenhet från bland andra Adidas, Ericsson och webbyrån Ottoboni. Samt Anna Gerdin med bakgrund som PR-konsult i New York, USA. Med Ann-Sofie har Friends Agenda nu 11 konsulter.

– När Friends Agenda startade för drygt två år sedan hade vi en vision om att bidra till en mer dynamisk kombination av kreativitet och resultatinriktad corporate communication. Det har visat sig att kunderna delar vår syn, i alla fall om man ska tro tillströmningen av nya kunder, säger Sara Leffler Morge.

Friends Agenda är en liten byrå med stor erfarenhet och ett stort sammanhang. Våra typiska kunder är ofta komplexa organisationer, men även innovationsdrivna spetsföretag med höga ambitioner. Vi har ett nära och aktivt samarbete med vårt internationella nätverk med inriktning på att leverera ökat värde i form av rätt kompetens, effektivt resursutnyttjande och tillgång till de bästa idéerna på en global arena.

Vår specialitet är Creative Corporate Communication – 3C, vilket innebär mål- och strategidriven varumärkesbyggande kommunikation med tydliga budskap, som kombinerar affärs- och organisationsnytta med kreativitet. Det innebär att vi arbetar strategiskt och taktiskt med alla discipliner från branding, marknadsföring och PR till internkommunikation.

Läs mer om oss på www.friendsagenda.se

Taggar: