Frill Holding AB utser ny VD och koncernchef

STOCKHOLM, 23 februari, 2021 08:00 CET

Frill Holding AB utser Peter Blom till ny VD och koncernchef. Styrelseledamot Anna Hällöv blir tillförordnad styrelseordförande fram till bolagsstämman den 18e maj. Tidigare VD Nici Ferber tillträder som VD i dotterbolaget Bezzt AB.

Styrelsen i Frill Holding AB har i dag utsett Peter Blom till VD och koncernchef.

Peter Blom, tidigare styrelseordförande, har stor erfarenhet av integration av konsumtionsvaror och att driva tillväxt. Peter Blom var tidigare VD i Karo Pharma där han bl a ledde Karo Pharmas strategiarbete med intensivt fokus på organisk tillväxt och förvärv, effektivisering och integration av etablerade varumärken samt lansering av nya produkter. Karo Pharma såldes till EQT 2019. Peter Blom har även haft ledande positioner inom Mobiloperatören 3 som Försäljningsdirektör, VD Sony Sverige, COO Viasat , VD Valio Sverige och COO Häagen-Dazs Scandinavia .

”Jag ser fram emot att fortsätta utveckla företaget och implementera vår nya strategi. Strategin initierades med förvärvet av Bezzt och det exklusiva försäljningsavtalet med Bacoccoli. Vi kommer fortsätta arbeta aktivt med en konsolidering av marknaden för functional foods. Det finns idag en mängd aktörer av olika storlek och Frill har god potential att vara en aktiv deltagare i den konsolideringen”, säger Peter Blom, och fortsätter:

"Den ökade efterfrågan på hälsosamma, funktionella och kvalitativa produkter kommer att vara fortsatt stark i många år framöver. Vår målsättning är att vara ett ledande functional foods-företag i Norden innan utgången av 2023. Det kommer att finnas utmaningar, men jag är övertygad om att vi kommer nå vårt mål.”

Med Peter Blom som VD kommer bolaget få ett stärkt fokus på Frills strategi som är inriktad på att utveckla det hälsosamma näringssegmentet i Norden.

Frill Holding AB är ett innovativt företag som har utvecklat en unik food tech-plattform för utveckling av produkter inom functional foods. Genom organisk tillväxt och förvärvsstrategi ska bolaget bli ett ledande företag inom Functional foods i Norden och bidra till bättre hälsa och livskvalitet. Bolagets första produkter är Frill, ett genuint hälsosamt mellanmål gjort på frukt och grönsaker, Add Ice Cream, en hälsosam glass som levererar funktionella fördelar som proteiner och vitaminer, Bacoccoli, högkvalitativa produkter som olja, pasta och choklad från Italien samt Bezzt of Nature, hälsosamma och funktionella produkter baserade på honung, kostfibrer, alger och havre. Frill Holding skapar nyttiga kostalternativ baserade på vetenskapliga fakta och levererar prisvärd och hälsosam kost till konsumenterna. Bolaget är baserat i Stockholm och är noterat på Nasdaq First North Growth Market, kortnamn FRILL B. FNCA Sweden AB är bolagets Certified Adviser. Tel. +46 (0) 8 528 00 399, email info@fnca.se

Frill Holding-koncernen består av fem bolag: Frill Holding AB, Add Nutrition AB, Zendegii Frill Ltd. (UK), Frill Inc. (USA) och Bezzt AB.

Pressinformation

För ytterligare information, se www.frillholding.com

Eller kontakta VD Peter Blom, mobil +46 706-555-698 eller peter.blom@frill.se