• Frisq/

FRISQ förstärker ledningsgruppen med global säljchef med bakgrund från Salesforce.com

Johan Zetterström blir ny globalt ansvarig försäljningschef på healthtech-bolaget FRISQ. Johan har över 25 års erfarenhet av att skala upp produkter liknande FRISQ, som Salesforce. com och Projectplace AB, både i Norden och internationellt.

Johan Zetterström anställdes till Salesforce.com av Marc Benioff, företagets VD och grundare, för att bygga bolaget i Norden och Benelux. Under åtta år ledde han expansionen av det som blev en av de mest framgångsrika marknaderna för Salesforce.com. Detta genom ett fokus på försäljning till större bolag, så kallat ”Enterprise sales”.

Johan har efter Salesforce.com bland annat varit VD för Projectplace, där hans roll var att transformera bolaget utifrån ett marknadsförings- och försäljningsperspektiv. Under hans tid som VD fördubblade företaget sin försäljning och köptes sedermera upp.

”FRISQ står nu inför expansion efter att ha utvecklat vår produkt och byggt en trovärdig marknadsposition. Johans erfarenhet av hur vi bäst skalar verksamheten kommersiellt är precis vad vi behöver i detta skede, och vi är glada att ha honom ombord” säger FRISQ:s grundare och ordförande Mats Lindstrand i en kommentar.

”Vi har under den senaste tiden stärkt och utvecklat vår försäljningsorganisation, och jag ser fram emot att vi kunna accelerera försäljningen ytterligare under Johans ledning – både i Sverige och utomlands” säger VD Martin Irding på FRISQ.

”Det främsta skälet till att jag valt att arbeta med FRISQ är att jag ser en enorm potential i själva produkten – inte bara i Norden utan även globalt. Jag tror dessutom att min erfarenhet av att skapa tillväxt kan komma väl till nytta för ett bolag i FRISQs fas” säger Johan Zetterström.

Johan tillträder i rollen som global försäljningschef den 7 januari 2020.

I samband med detta kommer Hannes Palm att gå in i rollen som COO, med ansvar för det operativa arbetet i bolaget.

Martin Irding, VD FRISQ
Tel: +46 (0)8 120 131 21
martin.irding@frisq.se

Kort om FRISQ:

Healthtech-bolaget FRISQ utvecklar globalt skalbara digitala verktyg för interaktiv kommunikation mellan de olika aktörerna i vårdkedjan.

FRISQ är sedan 2016 listat på Nasdaq First North – Stockholm under kortnamnet ”FRISQ”. FNCA Sweden AB är FRISQ:s Certified Adviser. Tel +46 (0)8 528 00 399, info@fnca.se

FRISQ:s pressmeddelanden finns tillgängliga på www.frisqholding.se

Citat

Mats Lindstrand, grundare och ordförande FRISQ