FrontOffice avyttrar innehavet i Samtrygg med 75 % avkastning

FrontOffice Nordic AB (publ) (”FrontOffice”) har avyttrat samtliga 645 000 aktier i Samtrygg AB (publ) (”Samtrygg) med en total nettovinst om cirka 1,36 MSEK. Avyttringen skedde över marknaden.

”Samtrygg som är listade på NGM Nordic MTF har stigit rejält senaste tiden och vi väljer därför att plocka hem vinsten redan under 2018. Vi har på några månader fått en avkastning om 75 % på vår investering – något jag är mycket nöjd med” säger Johan Lund, VD FrontOffice.

”Vi är övertygade om att Samtrygg kommer ha en fortsatt fin utväxling, då de liksom vi kan dra nytta av svängningar i konjunkturen. När det blir svårare att låna för att köpa sin bostad kommer andrahandsuthyrningen att öka. Jag stänger ingen dörr till att vi eventuellt kliver in i Samtrygg igen” säger Johan Lund.

FrontOffice har avyttrat 645 000 aktier i Samtrygg över marknaden. Anskaffningsvärde 2,80 sek / aktie och genomsnittligt försäljningsvärde 4,93 sek / aktie. Vilket ger en total nettovinst om 1,36 MSEK, motsvarande 75 % på 5 månader samt ett tillskott i kassaflödet på 3,16 MSEK.