Storviltsjägaren Natasha Illum Berg investerar i The Great wild AB (publ)

FrontOffice Nordic AB:s (publ) intressebolag, The Great Wild AB (publ), är i slutspurten av sin spridningsemission och bolaget meddelar nu att ytterligare en känd jaktprofil har valt att investera i den populära appen. Författaren och storviltsjägaren Natasha Illum Berg är nästa i raden av The Great Wilds investerare. Hon ansluter även till The Great Wilds Advisory Board.

Natasha flyttade till Afrika redan som 18-åring för att följa sin dröm om att bli professionell jägare. Med slit och idog dedikation blev hon den första kvinnan som blev licensierad professionell storviltsjägare i Östafrika. Natasha Illum Berg har bland annat synts och hörts i Sommar i P1, Skavlan och i tv-serien ”Mot alla Odds”.

”Det är naturligtvis fantastiska nyheter för The Great Wild att vi har lyckats knyta till oss Natasha Illum Berg som både investerare och till vår Advisory Board säger Robert Nathanson, VD på The Great Wild. The Great Wilds vision är att vara en del i att säkerställa att den vilda naturen och viltet finns kvar för kommande generationer. Natasha har genom både ord och handling – och under lång tid – tydligt visat att hon delar den visionen. Jag är övertygad om att Natasha med sin erfarenhet, expertis och sitt kontaktnät kommer bidra till att hålla dessa värden högt upp på vår agenda i The Great Wilds internationella expansion” berättar Robert Nathanson.

Förutom Natasha Illum Berg har även artisten Måns Zelmerlöv, MMA-stjärnan Alexander Gustafsson (The Mauler) och elitskidåkaren Jens Byggmark investerat i The Great Wild. Dessa tre kommer även att agera som varumärkesambassadörer för bolaget.

”Vi är mycket glad att The Great Wild har lockat så pass många investerare och extra roligt att flera kända profiler valt att investera säger Johan Lund VD FrontOffice Nordic. Ett stort intresse för The Great Wild gynnar självklart även FrontOffice aktieägare på sikt” säger Johan Lund.

FrontOffice äger i dagsläget cirka 30 procent av The Great Wild AB (publ).

Om The Great Wild
The Great Wild strävar efter att bidra till bättre viltvård i hela världen med hjälp av hållbar och etisk jakt. Fler jägare och mer pengar i naturens kretslopp innebär förbättrad viltvård. Det ger markägare mer resurser till att förvalta det vilda och därmed bättre jakt - idag och imorgon.  AirBnB och Uber har visat att delningsekonomin har potentialen att revolutionera marknader och skapa högre effektivitet i nyttjandet av existerande resurser. The Great Wild tar med sig det tänket in i jakten genom att göra viltet till en intäktskälla istället för ett hot mot grödor och boskap för markägare, samtidigt som bolaget gör det möjligt även för majoriteten att uppleva jakt bortom hemtrakten.

FrontOffice Nordic AB (publ)
johan@frontofficenordic.se

Om FrontOffice Nordic AB
FrontOffice Nordic AB är ledande inom företagsrekonstruktioner och erbjuder tjänster inom bland annat ekonomi, juridik och finansiering. Bolaget använder sig av en egenutvecklad teknisk plattform, KROSS, som identifierar bolag i ekonomisk kris i ett tidigt stadium. Att vidta åtgärder tidigt är av avgörande betydelse om en företagsrekonstruktion ska bli framgångsrik. FrontOffice har räddat över 100 bolag sedan start.

Taggar:

Citat