Frontec förvärvar delar av Meridium

Report this content

Frontec förvärvar delar av Meridium Frontec har förvärvat delar av Meridium, ett konsultföretag med kompetens inom internet- och mjukvaruteknik med fokus på Microsoftteknologier. Förvärvet innebär att Frontec tar över 36 av Meridiums cirka 50 medarbetare samt merparten av företagets kundavtal. Förvärvet stärker Frontecs kompetens inom arkitektur, systemdesign och system-utveckling och tillför kompetens inom framför allt Microsofts .NET-plattform. Bland Meridiums kunder finns företag som ABB, Stena, Ellos, AstraZeneca och SIF. - Förvärvet av Meridium ligger i linje med vår ambition att växa inom utvalda kompetensområden inom eBusiness och integration, säger Per Tjernberg, VD och koncernchef i Frontec. Det innebär också nya och fördjupade kund-relationer vilket vi ser som mycket positivt. - Mer information: Per Tjernberg, VD och koncernchef Frontec, tel 08 - 587 97 505 Mattias Fredriksson, f.d. VD Meridium, tel 031 - 720 83 31 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/24/20021024BIT00310/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/24/20021024BIT00310/wkr0002.pdf