Annica Näslund ny CMO på FrontOffice Nordic AB (publ)

Som en del i FrontOffice Nordic (publ) satsning på ökad aktivitetsnivå, anställer bolaget Annica Näslund som Chief Marketing Officer (CMO).

Annica kommer att ansvara för att utveckla organisationens kommunikation och marknadsföring. Annica har tidigare haft roller inom strategisk marknadsföring och kommunikation som bland annat marknadschef på Cision Sverige AB och som kommunikationsstrateg på reklambyrån Confetti. Annica tillträder rollen som CMO den 18 september.

• Jag är väldigt glad att Annica valt att arbeta hos oss. Front Office står inför en mycket spännande period där kommunikationen kommer vara en avgörande faktor. Vår ambition är att öka flödet av kommunikation, både internt och externt samt hålla tät och regelbunden dialog med våra aktieägare. Jag ser Annicas kompetens och erfarenhet som passande för den plattform vi vill skapa säger Johan Lund, VD FrontOffice Nordic (publ)

Annica kommer närmast från rollen som vice VD på Mockfjärdshus och Hembad. Annica Näslund

•  Koncernen har en unik affärsmodell och jag ser stor potential i många områden säger Annica Näslund. En tydlig och transparent kommunikationsstrategi är förutsättningen för att vi ska kunna attrahera investerare, kunder, partners och framförallt kompetent personal som vill vara med på resan. Jag ser fram emot att få vara en del i detta duktiga team och att få vara med på FrontOffice väg framåt säger Annica Näslund.

FrontOffice Nordic AB är ledande inom företagsrekonstruktioner och erbjuder tjänster inom bland annat ekonomi, juridik och finansiering. Bolaget använder sig av en egenutvecklad teknisk plattform, KROSS, som identifierar bolag i ekonomisk kris i ett tidigt stadium. Att vidta åtgärder tidigt är av avgörande betydelse om en företagsrekonstruktion ska bli framgångsrik. FrontOffice har räddat över 200 bolag sedan start.

Tidigare marknadschef på Cision Sverige AB blir ny CMO på FrontOffice

Tidigare marknadschef på Cision Sverige AB blir ny CMO på FrontOffice