FrontOffice återbetalar revers från 2018

FrontOffice Nordic AB (publ) (”FrontOffice”) meddelar att man har återbetalat den säljrevers bolaget ingick under hösten 2018 med anledning av förvärv av aktier i QuickBit. Totalt har 1 000 000 teckningsoptioner i QuickBit erlagts som del i den avtalade köpeskillingen för de 550 000 aktier som förvärvades under oktober 2018 till kursen 2,40 sek/aktie.

Säljreversen, ingången nästan 9 månader innan notering av QuickBits teckningsoption, stipulerar att 720 000 sek av den totala köpeskillingen om 1 320 000 sek skall regleras genom erläggande av teckningsoptioner á 0,72 sek.

FrontOffice totala innehav i QuickBit uppgår efter ovan reglering till 5 897 881 aktier och 2 927 100 teckningsoptioner motsvarande, avseende aktierna, 9,11 % av kapital och röster i QuickBit.

Denna information är sådan information som FrontOffice Nordic (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedan kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 26 november 2019 klockan 13.30.

FrontOffice investerar i spännande tillväxtbolag som behöver kapital och resurser för att ta nästa steg i sin utveckling, främst inom fintech. FrontOffice B-aktie är listad på handelsplatsen NGM Nordic MTF.