Försäljningsstatistik april

Försäljningsstatistik från Frontyard Försäljningen under april 2002 uppgick till 10,9 Mkr Frontyard lämnar inga jämförelsesiffror från föregående period. För årets första fyra månader, januari till och med april 2002, uppgår Frontyards försäljning till 46,7 Mkr. Under de första sex månaderna år 2001 uppgick försäljningen totalt till 63,8 Mkr. "Internationellt ökar vi försäljningen av både trådlösa produkter för hemmet och för videokonferens. Baserat på första kvartalets försäljningsmix av våra produkter samt det faktum att vi har sänkt våra fasta kostnaderna med 25% jämfört med föregående år behöver vi omsätta ca 10,5 Mkr per månad för att uppnå ett positivt resultat efter finansnetto. Försäljningsökningen tillsammans med genomförda kostnadssänkningar, gör att vi är försiktigt optimistiska", säger Håkan Johansson, VD Frontyard. För ytterligare information kontakta: Håkan Johansson, VD/Koncernchef. Tel 031-744 24 00. Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB. Tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/21/20020521BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/21/20020521BIT00630/wkr0002.pdf