Försäljningsstatistik Augusti

Försäljningsstatistik från Frontyard Försäljningen under augusti 2002 uppgick till 5,8 MSEK Frontyard lämnar inga jämförelsesiffror från föregående period. Perioden domineras av semestrar runt om i Europa, vilket gör att den är Frontyards svagaste period försäljningsmässigt. För årets åtta första månader, januari till och med augusti 2002, uppgår Frontyards försäljning till 86,2 MSEK. Under de första nio månaderna år 2001 uppgick försäljningen totalt till 93,8 MSEK. För ytterligare information kontakta: Håkan Johansson, VD/Koncernchef. Tel 031-744 24 00. Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB. Tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/13/20020913BIT00140/wkr0002.pdf