Frontyard får förlängt förtroende med VHS

Frontyard växer inom videokonferens Frontyard får förlängt förtroende med VHS Frontyard har tecknat ett avtal gällande försäljning av videokonferensprodukter med Svenska staten, företrädd av Verket för Högskoleservice (VHS). Avtalet är ett tillägg till det ramavtal som Frontyard sedan tidigare har med VHS. Avtalet gäller i ett år och är grunden för försäljning mot statliga och kommunala verksamheter. Avtalet är värt flera miljoner kronor. Det tecknade avtalet gäller försäljning av videokonferensprodukter till Svenska staten, vilken företräds av Verket för Högskoleservice. Avtalet är ett tillägg till tidigare tecknat ramavtal och gör Frontyard till en utvald leverantör när statliga myndigheter och verk, universitet och högskolor, riksdagen och dess myndigheter samt landets försäkringskassor skall köpa in utrustning för videokonferens. Frontyard tecknade för snart två år sedan ett ramavtal med VHS. I det ursprungliga avtalet fanns det möjlighet att förlänga avtalet. Frontyard är en av de parter som har fått förlängt förtroende och som nu har tecknat ett tillägg till ramavtalet. Det nytecknade avtalet sträcker sig fram till den sista juni 2003. Allt fler statliga och kommunala verksamheter investerar i utrustning för videokonferens. Vinsterna är bland annat minskade resekostnader, minskad belastning på miljön och effektivare möten. Historiskt sett har tekniken främst använts för att kommunicera inom enskilda myndigheter, men i takt med att allt fler innehar videokonferensutrustning så ökar även kommunikationen mellan myndigheterna. "Vi betecknar avtalet som strategiskt viktigt. Dels visar det fortsatta förtroendet att vi är en ledande leverantör och dels är avtalet viktigt för vår tillväxt på videokonferensmarknaden. Hittills har vi sålt bra på VHS avtalet och enligt vår bedömning så kommer försäljningsvolymen mot stat & kommun att växa", säger Håkan Johansson, VD Frontyard AB. Mer information om Frontyards verksamhet inom videokonferensområdet finns på www.frontyard.se. För ytterligare information kontakta: Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB, tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51 Stilianos Mafredas, Avd chef, VHS Upphandling, tel. 08-725 96 50 Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00530/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/19/20020619BIT00530/wkr0002.pdf