Frontyards nyemission garanterad till 50 %

Report this content

Frontyards nyemission Konsortiet som garanterar 50 % av den kommande nyemissionen klart. Frontyard har nu färdigställt garantikonsortiet som skall garantera 50 % av Frontyards företrädesemission på 30,0 MSEK som kommer att slutföras under juni. Garantikonsortiet garanterar teckning av 4.000.000 aktier. Deltagarna i garantikonsortiet har förskottsinbetalat emissionslikviden för att säkerställa Frontyards likviditet fram till att emissionen är slutförd. Vederlaget för garantikonsortiet uppgår till 3,2 miljoner kronor. Garantikonsortiet består totalt av 14 medlemmar. I konsortiet ingår även Frontyards störste ägare SCH Active Investment AB och Frontyards styrelseordförande Karl-Erik Rasmusson. "Det är mycket glädjande att garantikonsortiet är färdigställt. Trots det generellt svaga investeringsklimatet har vi lyckats att attrahera investerare vilket visar att vi är ett intressant bolag", säger Håkan Johansson, VD Frontyard. "Vår positiva försäljningstillväxt under årets första kvartal bekräftar att vi är på rätt väg", avslutar Håkan Johansson. För ytterligare information kontakta: Håkan Johansson, VD/Koncernchef. Tel 031-744 24 00. Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB. Tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/18/20020418BIT01100/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/18/20020418BIT01100/wkr0002.pdf