Inbjudan till visning av intelligent boende

Inbjudan till produktvisning Frontyard visar IT-lösningar för intelligent boende på BoStad02 Imorgon lördag den 24/8 klockan 15.00 visar och demonstrerar Frontyard produkter & IT-lösningar för effektivare fastighetsdrift och ett bekvämare boende i SBCs visningslägenhet Sjövillan på mässan BoStad02. Visningen gäller de lösningar som kommer att installeras i kvarteret Kobben i Hammarby Sjöstad, Stockholm. Frontyard har sedan tidigare aviserat en order gällande produkter och tjänster för så kallat intelligent boende, dvs. IT-baserade lösningar för förbättrad fastighetsdrift och bekvämare boende, till kvarteret Kobben. Kvarteret Kobben, som består av tre hus med totalt 90 lägenheter, byggs av JM och beställare är SBC. Klockan 15.00 i morgon lördag kommer Frontyard att presentera systemet och produkterna. Presentationen varar i ca 30 minuter och efteråt finns personal tillgänglig för att svara på frågor. Dessutom finns det möjlighet att titta närmre på produkterna i SBCs lägenhet "Lekfull singelpappa" under BoStad02. Produkter och funktioner som kommer att finnas i de färdiga lägenheterna är bland annat inbyggd bildskärm i hallen, information om egen energiförbrukning, möjligt att boka tvättstugan direkt från lägenheten eller via Internet, porttelefon med bild och väderinformation. Dessutom erbjuds även de boende tilläggstjänster för ökad bekvämlighet och trygghet i lägenheterna. Mer information om produkterna och tjänsterna finns i visningslägenheterna. För ytterligare information kontakta: Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB. Tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00520/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/23/20020823BIT00520/wkr0002.pdf