Information från ordinarie bolagsstämma

Information från ordinarie bolagsstämma i Frontyard Vid ordinarie bolagsstämma i Frontyard AB togs nedanstående beslut. Dessutom presenterade VD Håkan Johansson delårsrapporten för årets första kvartal. Beslut från stämman: Bolagsstämman fastställde räkenskaperna samt beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2001. Styrelsen, bestående av Karl-Erik Rasmusson (ordförande), Stefan Hallin och Edward Ardow omvaldes. Styrelsen informerade även om att man kommer tillsätta en nomineringskommitté som skall ta fram förslag på en utökad styrelse. Bolagsstämman beslutade att ändra bolagsordningen och att sätta ned bolagets aktiekapital från 50.700.285 kronor till 10.140.057 kronor genom en minskning av aktiernas nominella belopp från 5 kronor till 1 krona. Som en följd av detta justerades även beslutet om Frontyards pågående nyemission, så att de nyemitterade aktierna skall vara på det nominella beloppet 1 krona. Dessutom beslutade bolagsstämman att emittera 300.000 B-aktier för att fullfölja förvärvet av aktierna i dotterbolaget Utilator AB. För ytterligare information kontakta: Håkan Johansson, VD, Frontyard AB, tel. 031-744 24 00. Frederik Gustafsson, Informationschef, Frontyard AB, tel. 031-744 24 04, mobil 0709-15 30 51. Frontyard är Europas ledande leverantör av intelligenta Internettjänster. Bolaget är marknadsledande inom produkter och tjänster för intelligenta hem i Europa och inom videokommunikation i Skandinavien. Bland Frontyards kunder och partners finns Ericsson, Halebop, MKB Fastighets AB, Telia och Volvo. Frontyard är noterat på NGM- Equity (ticker FROY-B). ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/30/20020430BIT00370/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/30/20020430BIT00370/wkr0002.pdf